星期日, 12月 11, 2005

A little bird told me(有人偷偷告訴我


小鳥在此引申指消息的來源,故 a little bird told me 常用來指「有人私下告訴我;我聽說……」。
A little bird told me that you were getting married. When's the big day?
我聽說你要結婚了,好日子是什麼時候啊?

Kerry: How did you find out the company was going public?
凱瑞:你怎麼知道那家公司要上市?
Ian: A little bird told me.
伊恩:我有小道消息啦。

沒有留言: